Aldus Richard Lomans van Technical Services Lomans BV uit Roermond
Het was in 2012 toen Richard Lomans van Technical Services Lomans BV en John Theunissen van MAINsupport elkaar tegen het lijf liepen in Roermond. Het waren vooral de open geest, de open ogen en de sociale betrokkenheid die beide mannen in elkaar aantrok. Na een eerste verkennende babbel volgde al snel een eerste gezamenlijke opdracht. Nu, elf jaar verder, werken beide bedrijven nauw met elkaar samen en helpen ze klanten adequaat en supersnel.
Richard Lomans (eigenaar Technical Services Lomans BV) en Leroy Theunissen (accountmanager MAINsupport)
Professionele werkplaats en grote voorraad
Richard Lomans: “Technical Services Lomans is gespecialiseerd in constructiewerk, machinebouw en plaatbewerking. Wij zijn vooral makers, creatieve geesten. Gespecialiseerd in het oplossen van acute problemen. Roept een klant om hulp, dan zijn wij al onderweg. Daar ligt de kracht van ons bedrijf. Wij hebben een eigen werkplaats die is uitgerust met de beste machines. Tel daar onze grote voorraad aan materialen bij op en je begrijpt dat we iedere klant snel kunnen helpen. Hebben we iets voor een klant gemaakt dat vervolgens ook gemonteerd moet worden, dan hebben wij daar een eigen montageteam voor. Want wat we maken monteren we natuurlijk ook zelf. Op sommige momenten en bij bepaalde opdrachten kunnen wij extra handjes gebruiken. Dan schakelen wij voor professionele assistentie de monteurs van MAINsupport in.”
Richard Lomans
Tijdelijk of voor langere periode monteurs nodig?
Leroy Theunissen, accountmanager bij MAINsupport BV: “MAINsupport levert voornamelijk handjes aan industriële klanten. Zo hebben wij ongeveer 35 elektro- en/of werktuigbouwkundige monteurs in dienst die tijdelijk of voor langere periode aan het werk zijn bij onze klanten. Weliswaar hebben wij een werkplaats waar we kleinere klussen kunnen verrichten, voor het grotere werk maken wij graag en dankbaar gebruik van de kennis en capaciteit van Technical Services Lomans. Zij zijn gespecialiseerd in aanpassingen en reparatiewerkzaamheden, wij leveren vervolgens de juiste monteurs om het te monteren.”
Beide bedrijven zien elkaar niet als concurrenten, maar als partners. Ze vullen elkaars expertises aan en dat is heel waardevol voor hun klanten. Constateert een monteur van MAINsuppport bij een klant een machine- of productieonderdeel dat gemaakt moet worden, dan staan de experts van Technical Services Lomans klaar om aan de slag te gaan. Omgekeerd werkt het ook: zijn in de werkplaats van Technical Services Lomans materialen vervaardigt die op locatie van de klant moeten worden gemonteerd, dan heeft MAINsupport onmiddellijk de juiste mensen ter beschikking.
Partners
Richard Lomans: “Onze bedrijven hebben veel respect voor elkaar en we willen onze samenwerking in de toekomst zeker uitbouwen. Uit ervaring weten wij namelijk, dat het voor klanten zeer waardevol is om één aanspreekpunt te hebben en op die manier snel en vakkundig geholpen te zijn. Als ik klanten adviseer over oplossingen, dan neem ik in één verhaal ook de service en kwaliteit van MAINsupport mee. Zie het als een full service oplossing waarmee de klant optimaal is ontzorgd.”
Richard gaat verder: “In onze business moet altijd alles heel snel en nog sneller. Een klant heeft een acuut probleem waar direct een oplossing voor moet worden gevonden. MAINsupport kan heel snel monteurs leveren en wij kunnen heel snel dingen maken of repareren. Dat maakt 1 + 1 = 3. Wij bieden twee expertises aan met één team, zo moet je het zien. Wij zijn open en eerlijk naar elkaar en kijken qua serviceniveau hetzelfde naar een klant. Gaat niet bestaat niet, waarbij de kwaliteit altijd voorop blijft staan.”
Leroy Theunissen: “Wij hebben samen elf jaar gewerkt aan de basis en die is nu perfect en voelt heel vertrouwd. De volgende stap is om die samenwerking verder uit te bouwen, zoals Richard dat zojuist ook benoemde. Ieder bedrijf in zijn eigen kracht en samen sterker. Dat is de gedachte.”
Comments