Dat zegt Maurice Backes, als monteur in dienst bij MAINsupport.
In deze blog van MAINsupport komen niet één maar twee monteurs aan het woord. Het zijn de 51-jarige Mario Kusters en de 55-jarige Maurice Backes. Beide mannen zijn in dienst bij MAINsupport en zijn gedetacheerd bij de TBS-SVA Groep in Nederweert.
Als marktleider in Nederland is de TBS-SVA Groep de adviseur voor alle afwateringsvraagstukken. Op de productielocatie aan de Kanaalweg in Nederweert worden zowel punt- als lijnafwatering en alle soorten van toegangssystemen zoals putafdekkingen en luiken gemaakt. Traditionele en innovatieve afwateringsproducten die tot in de puntjes zijn uitgewerkt en afgewerkt.
Mijn aanstelling bij MAINsupport was snel beklonken
Maurice Backes: “Voordat ik bij MAINsupport in dienst trad heb ik nogal wat jaren gewerkt voor Wienerberger in Thorn en Panningen. Daar werkte ik in de technische dienst en draaide ik ploegen- en storingsdiensten. Aangezien ik steeds meer moeite kreeg met het werken in ploegendiensten heb ik op een bepaald moment contact opgenomen met MAINsupport. Ik kende het bedrijf goed omdat ik woonachtig ben in Koningsbosch. Na een eerste kennismakingsgesprek voelde het zowel voor MAINsupport als voor mijzelf zo goed, dat ze mij meteen in dienst namen. Dat is nu bijna zeven jaar geleden. Via MAINsupport heb ik onder andere enkele maanden gewerkt bij Sitech Site Services BV op Chemelot en nu ben ik al vijf jaar gedetacheerd bij de TBS-SVA Groep in Nederweert.”
Een bezige bij die uitdagingen zoekt
Mario Kusters: “Ik heb een zeer dynamisch werkverleden waarbij ik nogal wat werkgevers heb gehad. Zo heb ik ruim 15 jaar altijd wel ergens in Europa gewerkt. Van relocatieklussen, interne verhuizingen of (de)montageopdrachten. Van fijnmechanisch tot en met onderhoud en revisies van krachtcentrales, kolencentrales, aluminium gieterijen en automotive. ’s Maandags van huis en ’s vrijdags weer terug. Die dynamiek en variatie in opdrachtgevers vind ik ook terug bij MAINsupport, alleen nu dichter bij huis. Zou ik op een bepaald moment het gevoel krijgen, dat ik aan iets anders toe ben, dan kan ik in overleg met MAINsupport op een andere plek worden gedetacheerd. Dat is een groot voordeel van werken bij MAINsupport. Sinds januari 2019 ben ik bij hen in dienst en in die vier jaren heb ik wel wat verschillende werkplekken gehad. Sinds november vorig jaar werk ik – net als mijn collega Maurice – bij de TD van de TBS-SVA Groep.”
Van links naar rechts: Maurice Backes, Mario Kusters en Johan de Leeuw (Hoofd Technische Dienst TBS-SVA)
Ze hechten hier veel waarde aan onze expertise
Mario gaat verder: “Ik heb via MAINsupport bij diverse opdrachtgevers mogen werken en al deze klanten zijn positief te spreken over de monteurs van MAINsupport, maar ook over het bedrijf zelf; hoe goed MAINsupport zijn zaken regelt en voor elkaar heeft. Die goede samenwerking tussen MAINsupport en haar klanten resulteert dan vaak in een opdrachtverlenging, of - als er een onderbreking is - dat je als monteur op een later tijdstip wordt teruggevraagd.”
Maurice vult aan: “Hier bij TBS hechten ze veel waarde aan onze expertise. Mario en ik krijgen geregeld de vraag om mee te denken over oplossingen. Hoe wij dingen zouden aanpakken. Dat vind ik fijn. Zo kreeg Mario bijvoorbeeld recent de vraag om een hefkanteltafel uit te denken voor aan de zaagmachine.”
MAINsupport en TBS-SVA: een gesmeerde tandem
Johan de Leeuw, Hoofd Technische Dienst TBS-VSA: "De samenwerking tussen de TBS-SVA Groep en MAINsupport dateert van november 2017, toen de eerste monteur van MAINsupport bij ons kwam werken. In januari 2018 werd vervolgens monteur Maurice Backes bij ons gedetacheerd, in eerste instantie voor twee maanden. Dat is inmiddels vijf jaar geleden en wij beschouwen Maurice als een vaste monteur van ons, als een eigen medewerker die bij onze groep hoort.
Wij zijn heel tevreden over de samenwerking met MAINsupport. Wij onderhouden korte lijntjes en MAINsupport reageert adequaat en snel op onze vragen en wensen. Wij van TBS-SVA weten wat we hebben aan MAINsupport en zij weten precies wat wij nodig hebben. Een gesmeerde tandem, als het ware. Wij zijn heel blij met hen."
Beide heren zijn zeer te spreken over hun werkgever MAINsupport
Mario: “Alle werknemers van MAINsupport krijgen volop de gelegenheid om vakgerichte cursussen en opleidingen te volgen. Zo heb ik bijvoorbeeld in het verleden een aantal elektro-opleidingen gevolgd, zoals een cursus elektrobasis, een cursus schakelen en de VOP. Toen recent MAINsupport samen met Tom de Goede een opfriscursus elektrotechniek aanboden, heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt.”
Maurice: “Mario heeft gelijk, wij krijgen alle ruimte van MAINsupport om ons bij te scholen. Zo heb ik zelf de opleiding pneumatiek-hydrauliek gevolgd. Wil je een cursus of opleiding volgen, dan is dat goed bespreekbaar.”
Randvoorwaarden zijn prima geregeld
Maurice: “Wij dienen elke week trouw onze urenbriefjes in en vervolgens betaalt MAINsupport altijd snel en op tijd. Dat is een garantie waar wij op kunnen vertrouwen. Ook als bijvoorbeeld gereedschap of kleding kapot is of als je iets extra´s nodig hebt aan materiaal. Onder het motto ´goed gereedschap is het halve werk´ zijn al die dingen goed geregeld. Uiteraard is het ook erg gezellig en fijn dat er zo´n viermaal per jaar iets leuks wordt georganiseerd voor het personeel. Zoals bijvoorbeeld afgelopen week, toen we met z´n allen heerlijk zijn gaan uiteten. Al die dingen, die worden super gewaardeerd! Ik kan iedereen aanbevelen om ook voor MAINsupport te komen werken.”
MAINsupport kan altijd vakmensen gebruiken zoals Maurice en Mario. Herken jij je in hun verhaal en/of ben je benieuwd naar wat MAINsupport voor jou kan betekenen? Neem dan eens contact met hen op en ga eens vrijblijvend met hen in gesprek.
Comments