Zegt John Geraedts, een drukke zzp’er die voor zijn bedrijf de professionals van MAINsupport inhuurt.
In de ontzorging van haar klanten zet MAINsupport niet alleen eigen personeel in, maar werkt zij ook nauw samen met zzp’ers. Zo worden klanten optimaal bediend en goed geholpen. In deze nieuwsbrief lezen we dat het ook andersom werkt en dat MAINsupport wordt ingehuurd door zzp’ers.
Extra handjes inhuren bij MAINsupport De 54-jarige John Geraedts uit Merum is sinds zes jaar zzp’er en dat bevalt hem prima. John heeft een eigen technische werkplaats en werkt voor een aantal klanten. Zijn grootste en voornaamste klant is E-MAX in Kerkrade. E-MAX is een competitieve speler in de aluminiummarkt en opereert vanuit drie productievestigingen in België. E-MAX heeft daarnaast in Kerkrade een eigen recyclingfaciliteit (gieterij) met een capaciteit van 60.000 ton billets per jaar.
“Sinds elf jaar werk ik in de technische dienst van E-MAX in Kerkrade, waarvan de laatste zes jaar als zzp’er”, aldus John Geraedts.
John Geraedts
John Geraedts: “Eigenlijk heb ik geen tijd voor dit interview want we staan aan de vooravond van een grote stop. Maar ik maak graag tijd vrij om te praten over de goede samenwerking met MAINsupport."
"In de laatste week van juli en de eerste week van augustus hebben we een geplande stop waarin we tal van onderhoudswerkzaamheden verrichten. Deze stop duurt ongeveer twee weken waarna we een week hebben voor de opstart. Daar komt nogal wat bij kijken natuurlijk. Die bulk aan werk kunnen we niet alleen aan met eigen E-MAX personeel, daar hebben we externen bij nodig. Al maanden van tevoren heb ik met MAINsupport geregeld dat er bij hen extra handjes worden ingehuurd.”
Samenwerking met MAINsupport John: “Toen ik in 2017 als zzp’er aan de slag ging werd ik vrij snel daarna door Theo Stals - accountmanager van MAINsupport - benaderd voor een gesprek. Ik kende Theo al lang en samen met hem hebben we gekeken naar de juiste en beste vorm van samenwerking. In het begin huurde MAINsupport mij wel eens in voor bepaalde werkzaamheden, maar nu ik het zelf zo enorm druk heb, komt dat niet meer voor en ben ik juist degene die op zijn beurt MAINsupport inhuurt."
"Een voordeel van de samenwerking met MAINsupport is dat zij goede mensen in dienst hebben die heel zelfstandig werken. Daardoor kan ik mij op andere dingen focussen. Het zit ‘m in de ervaring. Ik ben verantwoordelijk voor een aantal taken en werkzaamheden, maar als er bijvoorbeeld een storing is, moet ik ook inspringen. Dan is het handig dat ik kan terugvallen op de vakmensen van MAINsupport die uithelpen. Ik kan mij dan 100% bezighouden om die storing op te lossen, terwijl de mannen van MAINsupport tijdelijk mijn eigen reguliere werk overnemen. Dat werkt perfect!”
Open communicatie en korte lijnen “Al een jaar van tevoren zijn de geplande stops bij E-MAX bekend. Dan ga ik samen met MAINsupport kijken hoeveel monteurs ik kan inhuren waarmee wij de stop en de opstart gaan draaien."
"In negen van de tien gevallen lukt dat prima en zijn er voldoende monteurs in te zetten. Maar het kan natuurlijk voorkomen dat MAINsupport minder mensen beschikbaar heeft. De lijnen zijn kort en dat wordt dan goed gecommuniceerd. Ook op die momenten denkt MAINsupport mee in oplossingen. Bij de stop in augustus is het toch maar mooi gelukt om in de eerste week vijf monteurs van MAINsupport in te huren.”
Eigen personeel
“Ik heb vaak gedacht om eigen mensen in dienst te nemen, maar vindt maar eens een goede vakman. Dat is mij nooit gelukt. De samenwerking met MAINsupport is daarom heel waardevol voor mij; zij leveren mij tijdelijk de vakmensen die ik hard nodig heb voor een project of een calamiteit. Klasse werk!”
MAINsupport werkt graag nauw samen met professionele zzp’ers als John Geraedts.
Ben jij zzp’er en ben je benieuwd wat een samenwerking met MAINsupport jou te bieden heeft? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Comments