top of page
  • André van der Beek

"Als Supervisor Facilities wil ik zaken met één telefoontje geregeld hebben en met MAINsupport lukt dat"

André van der Beek, Supervisor Facilities bij Pregis


In de internationale verpakkingswereld is Pregis een grote speler. Het Amerikaanse bedrijf maakt beschermende verpakkingsmaterialen die ervoor zorgen dat producten veilig van de ene naar de andere plek vervoerd worden. Of het nu gaat om opblaasbare luchtkussenverpakkingen, beschermende folies, papiersystemen of bijvoorbeeld opvulchips uit gerecycled polystyreen of zetmeel, Pregis zorgt ervoor dat bedrijven hun artikelen veilig en onbeschadigd kunnen vervoeren of opslaan.


Pregis in Nederland Het bedrijf heeft ook in Nederland vestigingen waaronder een hoofd-/verkoopkantoor in Eindhoven, een productie- en magazijnlocatie in Born - waar onder andere papieren verpakkingswokkels voor bijvoorbeeld Amazon worden geproduceerd - en een productielocatie in Heerlen waar de productie van folies, luchtkussenverpakkingen en opvulchips plaatsvindt.


Ontwikkeling in bedrijfsvoering André van der Beek, Supervisor Facilities bij Pregis: “Toen ik in 2018 in dienst kwam bij Pregis had het bedrijf net FP International (voluit Flo Pak International) uit Heerlen overgenomen. Ik ben destijds begonnen als Hoofd Technische Dienst en heb in die rol een enorme ontwikkeling in de bedrijfsvoering meegemaakt. De Amerikaanse aanpak was namelijk aanzienlijk anders dan hoe het familiebedrijf FP International vroeger werd gerund. Inmiddels ben ik Supervisor Facilities en ben ik tevens verantwoordelijk voor projecten en alle contacten met leveranciers zoals MAINsupport.”







MAINsupport levert mankracht bij projecten “Ondanks het feit dat het juist nu een drukke productieperiode is, lopen er diverse projecten in ons bedrijf. Zo zijn wij bijvoorbeeld de logistiek op onze locatie aan het optimaliseren en de vulsnelheid aan het verhogen. Dat doen we door vulstations te verplaatsen en te optimaliseren en door opslagsilo’s bij te plaatsen. Omdat de vulstations gedurende de week voor 5 x 12 uur in gebruik zijn, moet het verplaatsen daarvan in het weekend gebeuren. Bij die werkzaamheden huren wij mankracht van MAINsupport in.”


Specialisten die hun vak verstaan “Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met MAINsupport. Het bedrijf levert altijd specialisten die hun vak verstaan. Wij hebben ooit heel even met een ander technisch detacheringsbureau samengewerkt en vroegen op een bepaald moment om een monteur met ervaring in leidingwerk. Toen we zagen dat deze monteur de teflontape tegen de schroefdraad in bevestigde, snapten wij dat hij geen enkele ervaring had. Zoiets gebeurt niet als je met MAINsupport samenwerkt.”

 

“De contacten met MAINsupport lopen via mij en mijn collega en Hoofd Technische Dienst Frank Reinders. Samen bekijken wij wanneer we extra handjes nodig hebben bij projecten of wanneer bijvoorbeeld een eigen monteur ziek is. We maken dan afspraken met Theo Stals en Leroy Theunissen van MAINsupport. Met beide mannen onderhouden wij een goed contact.”


André van der Beek



MAINsupport helpt altijd snel

“Een groot voordeel van samenwerken met MAINsupport is het snelle handelen. Een paar weken geleden bijvoorbeeld hadden we met een machinefabriek afgesproken dat zij tussen Kerst en Nieuwjaar enkele monteurs zouden sturen om een eigen machine te installeren. Toen op het allerlaatste moment bleek dat deze monteurs niet zouden komen, hebben wij meteen contact opgenomen met MAINsupport. Zij hebben toen razendsnel ingespeeld op onze hulpvraag. Ik was erg laat met mijn vraag om monteurs, maar MAINsupport kon mij toch meteen helpen. Dat was super.”


“Als Supervisor Facilities wil ik zaken met één telefoontje geregeld hebben en met MAINsupport lukt dat.” 

 

Altijd een back-up paraat

“Een ander voordeel is continuïteit. Bij vorige werkgevers benaderde ik zelf weleens zzp’ers als wij tijdelijk extra monteurs nodig hadden. Als er dan eentje ziek werd of op het laatste moment afzegde, moest ik zelf hals over kop op zoek naar vervanging. Die rompslomp hebben we nu gelukkig niet. MAINsupport beschikt over een grote poule van technisch personeel en zorgt zelf voor vervanging en back-up als er onverhoeds een monteur ziek zou zijn. Die garantie, dat is heel professioneel en geruststellend."





Toekomstbestendige samenwerking

“Binnenkort gaan wij weer een nieuwe machine installeren en komen er in de toekomst wellicht nog twee andere bij. Om plaats te maken voor deze drie machines moet er ruimte worden gemaakt door andere machines en opslag te verplaatsen. Ook bij deze klussen hebben wij dan de hulp van MAINsupport monteurs nodig. In de toekomst blijven wij heel graag gebruik maken van de service en expertise van MAINsupport.” 


Commentaires


bottom of page